Copyright © Certificatie in de Zorg. Alle rechten voorbehouden. Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid
Home.Over ons.Model Zorg & Welzijn.Contact.
Wij vinden het niet vreemd dat certificering vandaag de dag wat gemengde gevoelens oproept. Certificerende instellingen hebben collectief de norm centraal gesteld en zijn onvoldoende in staat geweest om de interpretatie van deze normen dienstbaar te laten zijn aan de kwaliteit van zorg. Dat roept op de lange duur weerstand op, die volkomen te begrijpen is.

Certificatie in de Zorg is letterlijk ontstaan door het inzicht dat voldoen aan de norm niet hetzelfde is als kwaliteit leveren. Wij hebben dan ook wat andere uitgangspunten dan certificerende instellingen die in feite niet anders doen dan conformiteit beoordelen. Het is tijd om goed te kijken naar wat bijdraagt aan kwaliteit van zorg (KLANTWAARDE) en wat niet.

Dus: certificering moet inzicht geven in wat werkt en wat nog verder verbeterd kan worden. Normen helpen om een goede dialoog op gang te brengen en moeten geplaatst worden in de context van klant- en organisatiedoelen.

Onze auditoren zijn geselecteerd en getraind om op een leuke, positief prikkelende manier deze dialoog te voeren. Certificering mag best leuk zijn! Naast het toepassen van waarderende auditvaardigheden,  ontwikkelen we met onze klanten werkvormen die interactief, leerzaam en leuk zijn. Een audit moet geen spanning opleveren, maar energie!

Onze klanten zijn er uitermate enthousiast over! Lees hier enkele klantervaringen!

Ons auditproces is werkelijk anders, gaat echt over kwaliteit (klantwaarde!) en levert volgens onze klanten meer toegevoegde waarde. Wil je meer weten over onze aanpak en werkvormen, neem dan contact met ons op!

Organisatie
Onze organisatie is een netwerkorganisatie van specialisten in hun vakgebied. Veelal mensen uit de zorg die met hun kennis en ervaring andere organisaties willen helpen om verder te komen. Wij beschikken thans over meer dan 30 auditoren met een diversiteit aan zorg- en bedrijfskundige achtergronden. Mensen die heel goed in staat zijn om een pragmatische brug te slaan tussen de theoretische normeisen en de praktijk.

Onze kernwaarden zijn: persoonlijk, deskundig en betrokken.
Persoonlijk, omdat we de klik tussen organisatie en auditteam als een van de belangrijkste ingrediënten zien om die verbeteringen daadwerkelijk te bereiken.

Deskundig, omdat we vinden dat we niet alleen een norm aan het toetsen zijn, maar vooral ook waarde willen kunnen toevoegen voor de organisatie. Deskundigheid helpt om hoofd- en bijzaken goed te onderscheiden, om ook complexe processen terug te brengen tot de eenvoudige oorsprong en om een goede sparringpartner voor de organisatie te zijn.

Betrokkenheid maakt dat we samen met onze klanten er uit halen wat er in zit. Organisaties door het ‘glazen plafond’ heen helpen, ook wanneer dit wat extra inspanning vraagt. Audits samen voorbespreken en uitkomsten duidelijk en uitgebreid toelichten waar dat gewenst is, dat mag van ons verwacht worden!

Onze visie

Onze werkwijze

Voor welke organisaties?

Onafhankelijkheid

&

Toezicht

Wilt u op de hoogte blijven van de activiteiten van Certificatie in de Zorg? Schrijf nu in voor onze mailinglijst en blijf bij met de ontwikkelingen in de certificatiewereld!

LEES OOK: trots op onze klantervaringen

Kwaliteit waarderen!

Certificatie

In de Zorg

Over ons